Minecraft 1.9 – první informace z Mineconu 2015 (2)

V prvním článku jsme se mrkli na novinky týkající se End světa, zbývají tedy novinky pro soubojový systém (PVP) v Minecraft 1.9.

Poprvé bude možné používat obě ruce současně. A to nejen pro PVP. Do jedné si dáte třeba meč a do druhé házecí lektvar; nebo do jedné krumpáč a do druhé pochodně pro snadnější procházení jeskyněmi.

Leváci si budou moci v nastavení změnit „prioritní“ ruku a tím pádem se jim vše přehodí 🙂 .

Minecraft 1.9 - používání obou rukou Minecraft 1.9 - používání obou rukou

Pro obranu přibude štít, který ve výsledku půjde zkombinovat s banerem. Hráči se tak budou moci v boji snadno poznat a vytvářet týmy/gildy. Nepůjde už blokovat pouze mečem.

Minecraft 1.9 - štít (shield)
Minecraft 1.9 – štít (shield)

Řekněme si to na rovinu, „bojové“ lektvary asi nikdo nepoužívá, protože mají velmi krátký dolet a mnohem častěji zasáhneme spíše sebe než protivníka 🙂 . To by měly změnit nové šípy s efekty lektvarů (elemental/potion arrows).

Zlatý šíp (spectral) – když s ním zasáhnete protivníka, půjde vidět i když se schová za zeď; patrně jej uvidí i ostatní členové týmu. Bude tak snadnější ho vypátrat a zneškodnit 🙂 — Jedovatý šíp (poison) — Neviditelný šíp (invisible).

Minecraft 1.9 - nové typy šípů

Minecraft 1.9 - spectral/glowing šíp

S efekty souvisí i další novinka – budou se zobrazovat v horním rohu, aby měli hráči rychlou představu jaké efekty mají aktivní a kdy končí. V horní řadě budou ty dobré a ve spodní ty špatné. Nový efekt levitace se řadí mezi ty špatné 🙂 .

Minecraft 1.9 - buff bar - efekty
Minecraft 1.9 – buff bar – efekty

Novinky, které nebyly ukázány, ale padla o nich zmínka (možná se objeví až v některém z dalších updatů):

– stejně jako koníci nebo zajíci mají více barevných variant, budou mít podobné varianty i další mobové (Zombie, atd.)
– patrně přibude minimapa
– bude možné vyrobit loďku pro dva hráče (tak jak to je v Pocket edition)
– bude možné vyrobit „kvalitnější“ loď, která se tak snadno nerozbije; bude ale potřeba dražší materiál

A to je vše. Snad nám brzy představí první snapshoty a budeme si to moci vyzkoušet naživo 🙂 .

Zprávičky #38 – Efekty, nový mob, lepší majáky (13w05a-13w09b)

Mojang pokračuje ve fázi, kdy už jen opravuje chyby, ladí kód a snaží se navyšovat výkon hry namísto aby přidávali nové funkce do Minecraft 1.5 – Redstone update. Snaží se také přidávat možnosti pro tvůrce map jako jsou různě editovatelné bloky, entity a podobně (vozík se spawnerem, mobové složeni z několika dalších mobů). Ale i přesto se pár maličkostí za poslední měsíc objevilo.

Efekty přes Command block

Z běžné hry známe efekty, které si můžete přidat pomocí lektvarů. Typicky neviditelnost, odolnost vůči ohni, atd. Dále efekty, které přidává maják (beacon) – rychlost, skákání,… A další efekty, které se daly přidat jen pomocí editorů.

Nyní lze přidělovat tyto efekty hráčům přes command bloky. S command bloky můžou pracovat pouze OP anebo hráči s gamemode. Seznam jednotlivých efektů a jak je nastavit najdete v samostatné stránce.

Noví mobové

Od snapshotu 13w09a lze pomocí MCeditoru spojovat moby. Pod pojmem „mob“ si musíte představit více než jen zvířata a havěť, co vylézá v noci. Mob je například i vozík nebo loďka. Do budoucna bude takových mobů přibývat a bude moci z nich skládat další moby, kteří budou mít nějaké speciální vlastnosti.

Ve videu jsem jen na ukázku spojil prase s netopýrem – prase potom mohlo létat. Anebo šílený výtvor, kdy kuře jezdí na pavoukovi, na něm potom stojí PigZombie s Mooshroom krávou a celé to z vrchu řídí Creeper 🙂 .

Létající prase, Minecraft 1.5Šílený mob, Minecraft 1.5

Musíme si počkat asi až do verze Minecraft 1.6, kdy má být představen nový mob.

Sníh

Pomocí 3 bloků sněhu lze vyrobit 6 vrstev sněhu. Ty jde potom pokládat na sebe až v 8 vrstvách – tím vznikne znovu sněhový blok. Vykopáním každé vrstvy získáme zpátky jednu sněhovou kouli.

Sněhové vrstvy, Minecraft 1.5

Znovu upravený bonemeal / kostní moučka

Ve snapshotu 13w04a byl bonemeal upravený tak, že bylo potřeba 7 kousků na vypěstování pšenice. To se hráčům zdálo moc a proto je nově potřeba 2-3 kousky bonemealu na cokoliv – pšenice, brambory, dýně, stromy, mrkev – a můžete ho používat z dispenseru / střílny.

Vylepšený maják

Majáky mají nově větší dosah.

Základní maják (1 vrstva) má dosah 41 bloků;
Větší maják (2 vrstvy) má dosah 61 bloků;
Ještě větší (3 vrstvy) má dosah 81 bloků;
A největší (4 vrstvy) má dosah 101 bloků.

Majáky mají větší dosah, Minecraft 1.5

Další novinky

Byl vylepšen světelný engine, kdy už nevznikají chyby při nasvícení schodů, půlbloků a rohů.

Vylepšený světelný engine, Minecraft 1.5

Běhat se dá i po klasických schodech. Do teď to šlo pouze po půlblocích a klasické schody sprint zrušily.

Objeví se nový blok, asi ne v Minecraft 1.5, ale až později. Jde o blok slámy.

Blok slámy, nový blok v Minecraft 1.6Blok slámy, nový blok v Minecraft 1.6Další informace najdete ve videu.

Zprávičky #25 – Wither boss, baby zombie naživo (snapshot 12w34b)

Informace k doplňujícímu videu ke snapshotu 12w34b (Minecraft 1.4), novém mob-bossovi a dalších novinkách, které jsme nezmínili v prvním videu – 12w34a.

Wither boss

Novinka, tak trochu v pozadí, protože přímo v aktuálním snapshotu se tento mob nenachází – je potřeba ho dodat pomocí hacku. Nicméně Wither mob/boss je realitou a jen si musíme počkat, kde se ve finále objeví.

Wither boss (Minecraft 1.4)
Wither boss (Minecraft 1.4)

Jestli nás bude děsit v běžném světě, nebo pro něj bude vytvořena nová dimezne nebo úplně jinak. Jak je vidět na obrázku nebo ve videu, Wither má tři hlavy a každá může v jednu chvíli střílet na jiný cíl. Útočí na vše živé kolem sebe a zároveň ničí bloky. A protože má Wither celkem 300 životů (150 srdíček), dělá to z něj pořádného záporáka. Pokud vás Wither zasáhne svou lebkou, získáte na 15 sekund wither efekt, zčernají vám srdíčka a začne vám vysávat život. Slovo „wither“ znamená „suchý, vysušit, uschnout“.

Wither boss útočí, Minecraft 1.4

Jak se craftují nové předměty – zeď, květináč, tlačítka

Zeď má stejný recept jako dřevěný plot, jen z cobblestonu nebo mossy cobblestonu. Květináč vytvoříme jako klasický kyblík (bucket) jen místo železa použijeme vypálené hliněné cihličky. A tlačítka nově stačí udělat pouze z jednoho bloku kamene nebo dřevěných desek.

Craftování cobblestone zídky, květináčů a tlačítek
Craftování cobblestone zídky, květináčů a tlačítek

Nové lektvary – noční vidění, neviditelnost

Pomocí nové zeleniny – mrkve – můžeme vytvořit dva nové lektvary. Nejdříve je potřeba si udělat zlatou mrkev. Z té uvaříme lektvar nočního vidění (night vision potion). A pokud k tomuto lektvaru přimícháme fermentované pavoučí oko, uvaříme lektvar neviditelnosti (invisible potion). Když jsme neviditelní, mobové si nás ani v noci nevšímají do té doby, než na ně zaútočíme. Efekt lektvaru zrušíme vypitím mléka. Padací dvířka – zombie znovu hoří – Fire spreads differently based on difficulty. – Mob grinders now give less XP when you farm them continuously.

Zprávičky #23 – maják, sociální obchodování

V aktuálním snapshotu 12w32a se potvrdilo, co jsme si psali už v předcházejících zprávičkách #22 a to, že mobové budou mít nové vybavení. Zombíci a skeletoni budou náhodně nosit brnění, zbraně nebo nástroje. Některé i enchantované. Nepotvrdilo se, že z každého takto oblečeného moba vypadne věc, kterou má na sobě nebo ji drží.

zombie s lopatouskeleton ve zlatém brnění

Maják

Kromě nového příkazového bloku (command block), který jsme si ukázali dříve a v praxi si jej můžete prohlédnout ve videu níže, byl přidán zatím nepojmenovaný blok, který umí vytvořit maják (beacon), pokud jej postavíme na vrcholek pyramidy z železných, zlatých, diamantových nebo emeraldových bloků.

maják - pyramida

Nejmenší pyramida má základnu 3×3 bloky. Ze špičky takto postavené pyramidy potom září sloup jasného světla. Pravým kliknutím na blok se otevře nabídka, ve které můžeme nastavit, jaké efekty bude pyramida vysílat. Následná změna nastavení efektů stojí 1 emerald, železo, zlato nebo diamant.

ovládání majáku, pyramidy

Za každou další vrstvu, kterou přistavíme (5×5, 7×7, 9×9), se odemknou další možnosti. Minimální dosah pyramidy je 16 bloků a za každou další vrstvu se zvýší o 8 bloků. Když vytvoříme kompletní čtyřpatrovou pyramidu, odemkne se dodatečná možnost aktivovat buď upgrade efektů na 2. úroveň anebo zapnout regeneraci.

Sociální obchodování s vesničany

V updatu Minecraft 1.3 byli vesničané týráni a zabíjeni jen kvůli tomu, že nabízeli nevýhodné obchody. Tomu se bude snažit zabránit tato novinka. Vesničané už nebudou rušit své nabídky k obchodování, ale podle toho, jak se k nim budete chovat je budou rozšiřovat a vylepšovat.

Když uzavřete dobrý obchod, vesničan si k vám přidá +1 bod (like) a kolem něj se rozzáří zelené hvězdičky. Čím více bude spokojený, tím by měl nabízet zajímavější obchody. Pokud jednu položku vyprodá, zobrazí se u ní křížek. Abyste ji znovu aktivovali, musíte nakoupit i jiné zboží.

vesničan s like
Vesničan +1 like

Pokud se ale k vesničanům chováte špatně – bijete je, zabíjíte, ale taky pokud jim nepomůžete když se dostanou do problémů (útok zombie, když začne hořet, …) zapíšou si k vám -1 bod (dislike) a začnou naopak obchody znevýhodňovat a v krajním případě odmítnou obchodovat úplně.

vesničan s dislike
vesničan -1 dislike

Infikovaní vesničani a jak je vyléčit

Pokud zombie napadnou vesničany, mohou je infikovat a z vesničana se pak stane takový “zombiečan” 🙂 . Chová se jako zombie, bude se vás snažit zabít, ale není ještě úplně ztracený.

zombie, nakažený vesničan, minecraft 1.4
Nakažený vesničan

Vesničani jsou vzácní a proto se je budeme snažit zachránit. K tomu potřebujeme házecí elixír slabosti (splash potion of weakness) a zlaté jablko – stačí to obyčejné. Elixír po něm hodíme – začnou se kolem něj objevovat šedé bublinky – a potom na něho klikneme pravým myšítkem se zlatým jablkem – bublinky se změní na červené a “zombiečan” se začne třást.

Jeho proměna ale trvá několik minut, proto je lepší ho zavřít do bezpečné zóny (díra, ohrada), kde bude mít čas se vyléčit. Potom se promění na běžného vesničana a můžeme s ním zase obchodovat.

Noční vidění a stromy

Nakonec jsem si nechal dvě méně důležité novinky. Přibyl nový elixír, který umožní vidět v noci (potion of night vision). A velkým, košatým stromům teď rostou větve do stran – dřevěné bloky položené na bok.

normální a noční vidění
Rozdíl mezi normálním a nočním viděním

Zprávičky #4

Jak jsem před chvílí psal, nejnovější zprávičkou je vydání třetí pre-release verze Minecraft 1.9.

Jeb se stále potýká s problémem, že receptů a lahviček je příliš mnoho, jsou si podobné a nedají se vhodně skladovat. Bude zajímavé, jak to nakonec vyřeší.

Pokud se zajímáte o mobilní verzi Minecraftu – Pocket edition, asi víte, že došlo ke zpoždění vydání kvůli chybám v renderování na starších mobilech s Android 2.2. Zítra by měly být k dispozici nové informace.

V budoucnu by se mohl objevit monster boss – Zombie Queen.

Unikly první informace o novém typu portálu (?), počkejte si na další článek… 🙂

Minecraft Beta 1.10 – skill, potion

Bohatý den na informace a proto přidám ještě zmínku o nových předmětech pro Minecraft Beta 1.10. Ano, ano, po devítce následuje desítka 🙂 .

Všechny informace se točí kolem screenshotu, který publikoval Jeb na Twitteru.

Minecraft Beta 1.10 - Skills, potions
Levelování skillů a lahvičky (potions)

Dovednosti (skills)

Na obrázků je nejmarkantnější levá část, kde přibyly informace o dosažených dovednostech (skillech) a jejich úrovni (level). Vylepšovat si tedy budeme rychlost, sílu, skákání, odolnost a dýchání pod vodou.

Lahvičky (potions)

Pozornému divákovi neunikla ani lahvička v inventáři. Zrodila se alchymie (alchemy) a nově se tedy budeme moci „dopovat“ různými lektvary, které nám budou moci pomáhat, ale i škodit. Pro craftování lektvarů se bude používat redstone. Mimochodem to je jeden z důvodů, proč se po vytěžení redstone rudy získává redstone prášek. Cihlu do lahvičky nenarvete 😀 .

Tabulka s informacemi o lahvičkách a efektech

Hardcore mode

Do hry bude přidán nový mód pro opravdové milovníky survival akce. Obtížnost v hardcore módu bude na pevno nastavena na Hard a pokud budete zabiti, smaže se celý svět a budete začínat kompletně nanovo.

Hardcore mod

Minecraft Hardcore mode, game over

Pro ULTRA hardcore hráče Notch představil Ultra hardocre mód. Zde již přijdete o celý premium účet. (toto je samozřejmě vtip 🙂 )

Ultra hardore mod

Tyto změny pravděpodobně nestihnou kluci z Mojangu vydat do verze 1.9, ale až do nasledující – Minecraft 1.10.

Aktualizace: Když se tak znovu koukám na skilly a lahvičky, tak to možná bude fungovat trochu jinak. Po vypití lahvičky se nám nastaví časový interval, po který bude efekt účinkovat (to je ten čas) a poté jednoduše vyprchá. Anebo to bude nějaká sloučenina společně se sbíráním zkušenosti (experiences).

ID Název Efekt Jak efekt vyvolat
1 potion.moveSpeed rozšiřuje zorné pole a zvyší rychlost chůze sprint
2 potion.moveSlowdown zužuje zorné pole a sníží rychlost chůze natáhnutí luku
3 potion.digSpeed ruce se houpají rychleji, rychleji rozbíjíte bloky
4 potion.digSlowDown ruce se houpají pomaleji, pomaleji rozbíjíte bloky
5 potion.damageBoost bez účinku
6 potion.heal okamžitě doplní zdraví
7 potion.harm okamžitě přijdete o životy jako důvod smrti je uvedena věta „byl zabit magii“.
8 potion.jump bez účinku
9 potion.confusion způsobí, že cíl zakolísá podobně jako když vejdete do portálu
10 potion.regeneration postupná regenerace zdraví Golden apple
11 potion.resistance bez účinku
12 potion.fireResistance bez účinku
13 potion.waterBreathing pod vodou neubývá kyslík
14 potion.invisibility bez účinku
15 potion.blindness bez účinku
16 potion.nightVision bez účinku
17 potion.hunger rychleji dostáváte hlad (food bar ubývá rychleji) šance na projevení když sníte syrové nebo shnilé maso
18 potion.weakness bez účinku
19 potion.poison postupně způsobuje zranění když vás kousne Cave Spider (jeskynní pavouk)