Archiv pro štítek: mapa

Minecraft 1.7 – biom informace

Stále ještě nevyšel první snapshot pro Minecraft 1.7 – kluci si dávají na čas a to je dobře – ale přináším alespoň další várku novinek, se kterými se pravděpodobně ve verzi 1.7 setkáme.

Změny v biomech

Naposledy se takovýto velký zásah do biomů dělal v březnu 2012, kdy byla přidána džungle. Změny v biomech se nyní řeší ze tří hlavních důvodů: oceány jsou příliš velké a tím pádem je na mapě obrovský nevyužitý prostor; nerovnoměrné/nepřirozené rozmístění biomů; nepříliš různorodý terén.

Řešení? Na nové mapě bude mnohem více menších ostrovů. Biomy byly rozděleny do čtyř hlavních skupin – pokryté sněhem, studené, mírné a teplé/suché. Při tvorbě mapy by se měl generátor vyvarovat umístění dvou příliš odlišných biomů vedle sebe. Může se to stát ve vzácných případech, ale nebude to tak časté jako nyní.

Tomu napomůže mnoho nových biomů, ale o tom jsme si psali už minule. Většina biomů bude mít nepříliš běžné až vzácné variace, na které můžeme narazit.

Níže se můžete podívat, jak vypadá generátor světa v Minecraft 1.6 a jak bude přibližně vypadat v Minecraft 1.7.

Při testování se Jebovi podařilo vytvořit i takovýto biom – vypadá jako něco ve stylu „Sky biom“. Notch mu řekl, ať to klidně vloží jako další možnost do generátoru světa. Moc tomu nevěřím, ale bylo by to určitě fajn. :-)

Sky biom, Minecraft 1.7

Kytky, rostlinky

V minulém článku jsme psali o nových květinách. Jedna z nich bude určitě slunečnice (sunflower). Jejich specialitou bude, že dokud budou slunečnice růst, budou se otáčet za sluncem (domněnka), ale dospělé slunečnice budou vždy mířit na východ, tak jako v reálném světě. Takže tu máme další ukazatel směru.

Slunečnice (sunflower), Minecraft 1.7

Další rostlinky budou zřejmě levandule (Lavender), pivoňky (Paeonia) a tulipány (Tulip), kterých bude hned několik druhů.

Pro dnešek to bude stačit, ať nemá článek příliš mnoho textu a hned zítra si přijďte přečíst o dalších novinkách. :-)

PVP nově na munio minecraft serveru

Pravidelní hráči si toho už určitě všimli – „hele, kam vede tenhle nový portál na spawnu?“. Přidali jsme novou mapu určenou pouze pro PVP – player vs. player – prostě zabíjení :-) .

PVP munio minecraft

V PVP světě se můžete navzájem zabíjet, krást si věci, atd. Inventář je oddělený od toho v normálním světě, takže si nemůžete přenášet suroviny. Více informací na samostatné stránce.

Budeme se snažit přidávat další funkce, aby bylo hraní v PVP zábavnější. Budeme taky jednou za čas měnit mapy pro oživení. Aktuálně se pouze počítá počet zabití, které daný hráč udělal. Když na vás poběží někdo s PVP 80, tak je jasné, že už je to starý mazák :-) .

PVP munio minecraftJakékoliv připomínky, rady, tipy, problémy nám pište do komentářů. Díky

Zprávičky #24 – rámečky, neviditelnost, mapy, brambory (snapshot 12w34a)

V Minecraft snapshotu 12w34a (Minecraft 1.4) se objevilo nečekaně moc novinek. Pojďme si je tedy postupně představit.

Barevné oblečení / brnění

Kožené oblečení jde nově barvit. Ale ne jen předem danými barvami, ale barvy jde míchat a vytvářet nové a nové odstíny. Teoreticky máme k dispozici přes 16 miliónů barevných variací. Pokud se vám barva nebude líbit, můžete oblečení umýt v kotlíku (cauldron).

Míchání barev

Míchání barev

Barevné oblečení v Minecraft 1.4

Barevné oblečení v Minecraft 1.4

Barevně můžeme odlišit i vlky tím, že jim nabarvíme obojky.

Barevné obojky u vlků

Barevné obojky u vlků

Nová zelenina + lektvar neviditelnosti

Ve vesnicích nově rostou brambory a mrkev. Náhodně taky mohou vypadnout ze zabitých zombíků. Pěstují se stejně jako pšenice. Pravým myšítkem zasadíme, pomocí bonemealu můžeme urychlit růst a potom vykopeme.

Brambory můžeme dát upéct a budeme z nich mít pečené brambory. Občas se nám podaří vykopat i zkažená brambora, která má podobný efekt jako zombie maso.

Mrkev můžeme jíst jen tak, anebo s pomocí zlatých nugetů vyrobit zlatou mrkev. Ta slouží k uvaření lektvaru neviditelnosti. Více info v následujícím článku.

Lektvar neviditelnosti (elixír)

Lektvar neviditelnosti (elixír)

Zídky / ploty

Stejně jako se dělají dřevěné ploty z tyček, z cobblestonů si vyrobíte zídku. A pokud najdete mossy cobblestone, jde to z něj taky.

Cobblestone zeď

Cobblestone zeď

Rámečky, květináče a rohové schody

Z těchto novinek budou mír radost především designéři a další hračičkové, kteří se snaží o co nejlepší bydlení.

Rámečky se vyrábějí stejně jako obrazy, jen místo vlny dáme kůži z krávy. Rámeček položíme na zeď a do něj potom můžeme vložit cokoliv. Jen několik předmětů má speciální funkci. Hodiny ukazují přesný čas i když jsou v rámečku na zdi, stejně tak funguje i kompas a pokud si na zeď pověsíte mapu, můžete se podívat na svou vlastní pozici a případně pozici dalších lidí v okolí.

rámečky

Rámečky (Minecraft 1.4)

Květináče vyrobíme ze tří kusů vypálené hlíny (clay) stejně jako bychom chtěli udělat kyblík. Do ktětináče potom můžeme zasadit různé sazeničky, houby, keře, kaktus, …

Rohové schody se vytvářejí automaticky, když je umístíte do zatáčky. Občas fungují trošku neposlušně, ale na to určitě příjdete :-) .

květináče a rohové schody

květináče a rohové schody

Dřevěné tlačítko

Drobnou změnou prošly tlačítka. Nově se vytvářejí pouze z jednoho bloku a nově přibylo dřevěné tlačítko, které jde aktivovat například vystřeleným šípem. Půjde toho využít pro různé pasti, soutěže, adventure mapy, apod.

Portál

Přes portál se nyní mohou dostat bytosti jak z běžného světa do Netheru nebo Endu, tak i naopak. Jednoduše cokoliv hodíte do portálu se teleportuje na druhou stranu – bloky, mobové, …

Mapy

Mapy se generují v mřížce, takže nemusíte řešit, na kterém místě ji otevřete. Vygeneruje se příslušná část světa. Taky už nezáleží, kde mapu vytvoříte, ale kde mapu poprvé otevřete. Nejprve se automaticky celá načte v malém rozlišení. Pokud ji chcete zvětšit, stačí přidat další papír (mrkněte na video).

Pokud chcete někomu „nasdílet“ svou mapu, stačí vzít novou, prázdnou mapu a zkopírovat ji (klonovat).

Minecraft 1.2

Pokud pravidelně sledujete náš web, znáte už 99 % novinek z aktuálně vydaného updatu Minecraft 1.2. Které to jsou a co je to 1 %?

O Minecraft 1.2 jsme začali psát ve zprávičce #8 a pokračovali až do #13. Vše začalo přidáním nového biomu džungle, ve kterém přibyl nový mob ocelot, ze kterého ochočením získáte kočky. Před pár dny přibyl ještě druhý mob – železný golem (iron golem), který chrání vesničany.

Vesničani mohou mít děti a vlci vlčíky. Všichni mobové využívají nového AI systému – jsou chytřejší, dokážou hledat cesty, vyhýbat se překážkám, schovávat se před sluncem – a z některých mobů náhodně padají extra předměty.

Stavět můžeme nově až do výšky 256 bloků (generátor mapy Anvil) a přidány byly nové bloky, například redstounová lampa (redstone lamp). A co to 1 % říkáte si? :-) Až ve finálním Minecraft 1.2 updatu přibyl nový blok – Stone brick (další cihla).

Nový stone brick v Minecraft 1.2HatFilms opět natočili skvělé video o aktuálním updatu.

 

 

Zprávičky #12 – redstone lampy, děti

Aktuální týdenní update 12w07b přináší dvě velké změny. Nový generátor mapy “Anvil”, o kterém jsme psali v samostatném článku a který přináší především zvýšení světa na 256 bloků oproti současné výšce 128 bloků.

Popravdě, pokud máte nastavenu normální dohledovou vzdálenost, z vrcholku 256 bloků vysoké věže ani neuvidíte dolů :-) . Na následujících obrázcích se mrkněte, jak vysoký je 128 a 256 bloků vysoký sloup.

Pohled ze země na sloupy

128 vs. 256 bloků

Pohled z výšky 128 bloků

Pohled z výšky 128 bloků

Pohled z výšky 128 bloků nahoru

Pohled z výšky 128 bloků nahoru

Pohled z výšky 256 bloků

Pohled z výšky 256 bloků, daleke zobrazení

Vrchol světa

Vrchol světa - normální zobrazení

Druhou výraznou novinkou je nový blok Redstone lamp (redstounová lampa). Na něco podobného jsem čekal prakticky o začátku mého hraní, od verze 1.2_01 Minecraft beta :-) .

Recept na Redstone lampuRedstone lampaStejně jako zvířata, začali se nám rozmnožovat i vesničasné. Samozřejmě ne za kus jídla, ale automaticky a přirozeně podle velikosti vesnice. Ve vesnicích tak narazíme na pobíhající “testifikátka”, kteří dělají lumpárny.

Nový AI systém už nyní používají všechny zvířata – jsou chytřejší a dokážou vás lépe následovat – a oproti předchozímu updatu 12w06a byla snížena šance získat z mobů dodatečný předmět. Žebřík dostal novou kolizní stranu – zboku do něj narazíte.

PS: S tímto článkem mi pomohl CraftManCZ čímž bych mu chtěl poděkovat. Další články už bude psát sám jako redaktor.

Nový formát Minecraft map “Anvil”

Od svého vzniku byl svět Minecraftu omezen výškou 128 bloků a skládal se z tzv. chunků (částí) o velikosti 16×128×16 (x, y, z; šířka, výška, hloubka). Svou pozici si můžete kdykoliv zjistit po zmáčknutí klávesy F3 ve hře.

F3 - souřadnice v Minecraft

Kovadlina přichází

Nevím, co vedlo autory k výběru jména kovadlina (Anvil = kovadlina), ale určitě se jedná o “těžkou váhu” co se týká změn. V aktuálním týdenním updatu 12w07a je již nový systém generování světa zakomponován a přináší především zvýšení maximální výšky, kde se dá stavět na 256 bloků. To je hned 2× více než jsme byli zvyklí.

Pohled ze země na sloupy

128 vs. 256 bloků

Pohled z výšky 256 bloků

Pohled z výšky 256 bloků, daleke zobrazení

Vrchol světa

Vrchol světa - normální zobrazení

Mezi hlavní důvody jež vedly k přípravě nového typu mapy patří příprava pro modding, speciálně navýšení počtu možných bloků ve hře na 4096 (dříve bylo 256).

Pro zvýšení výkonu jsou nově chunky zmenšeny na 16×16×16 bloků; prázdné chunky se neukládají do paměti RAM; další změny v ukládání biomů a posílání packetů, kterým ani příliš z technického hlediska nerozumím takže jen tak na okraj…

Přechod na nový systém map

Změna mapy bude pro všechny hráče oficiálně uvedena v dalším updatu Minecraft 1.2. Aktuální mapy se automaticky překonvertují do nového formátu a zůstanou pro jistotu zálohovány. Nové mapy budou používat koncovky souboru .mca namísto starého .mcr. Toto se týká především single playeru. Jak to ovlivní mapy v bukkit multiplayeru, na to si ještě prozatím počkáme.

Každopádně se můžeme těšit na nový typ super-vysokých věží, nebeských měst a jiných úžasných výtvorů.

Finální server munio minecraft

Finální munio minecraft server běží už necelý týden a proto jsem se rozhodl ukázat několik málo obrázků, převážně z centra města. Určitě jsou hezké stavby i v odlehlejších částech, ale k těm se dostaneme později.

Prozatím jsme vyvedli z centra jen několik cest. Jedna k Aréně, druhá k Budyho městě. Všude je spousta práce, ale uvidíme, jak se bude svět vyvíjet dále.